2011年7月23日 星期六

無人駕駛火車

睇完中國大陸有因為訊號系統出問題,搞到兩列車撞埋一齊,再見到明報又話香港地鐵巳有合約,會引入由中國自家設計嘅無人駕駛列車行南港島線,真係令人担心。

我覺得地鐵有責任再去向中國北車集團索取個架無人駕駛列車測試數據,睇下係乜野情況下(例如天氣,路軌結構情況),個架無人駕駛火車可巳到達一般地鐵自己安全標準。

地鐵話迪士尼線都係無人駕駛,無人駕駛唔係乜野新事物;不過迪士尼線一頭一尾只有兩個車站,點同南港島線呀!?

================================================

南港島線列車無人駕駛

【明報專訊】今年動工興建的南港島線,日後可望以無人駕駛方式行走。據新華社報道,港鐵已跟中國北車集團長客股份公司簽訂逾14億港元的合約,訂購了一批可無人駕駛的列車,準備在南港島線使用。

港鐵發言人回覆證實,該批全自動操作系統的列車,會用在南港島線,但具體操作模式有待稍後決定。發言人補充,全自動操作技術普遍,迪士尼線亦正使用,雖然並無司機在駕駛室,但會有工作人員在車上協助乘客。

內地公司研發 港鐵斥資14億

據新華社報道,港鐵已跟長客公司簽訂了14.01億港元(11.67億元人民幣)的列車採購合同,指該批新列車可真正做到「無人駕駛」。該列車由長客股份自主研發設計和製造生產,最大特點是採用先進的全自動控制解決方案,毋須司機操控,即可達到列車自檢、自動發車離站、上落斜行駛、到站精準停車、自動開閉車門等全自動操作,並有故障運行和緊急運行多種運行模式。

長客股份會在香港西港島線車輛的基礎上,改善車體及轉向架,同時根據噪音管理程序,控制各系統噪音指標,透過吸震、隔震、吸音、隔音等一系列措施,進一步提高車輛的降噪音水平。

=======================================

突失動力被追撞 溫州墮橋
雷擊高速列車 32死 171傷

墮軌的兩車卡一節掉在地上,另一節車廂幾乎豎立在鐵路橋。互聯網

浙江昨晚發生嚴重事故。一列與行走廣深鐵路相同、浙江杭州開往福建福州的 D3115和諧號動力火車,昨晚駛經溫州市雙嶼鎮時,疑遭雷擊在高架橋的路軌上停駛,其間遭緊接而來的另一架列車撞上,導致其兩節車廂出軌而跌落橋下。直至今晨一時三十分,事故已造成 32死 171傷,救出 1300人,死者中包括一名外國年輕女子。由於事發在晚上兼落暴雨,增加救援難度。中國組

昨日下午 4時半,一列時速最高達 250公里,由杭州開出的 D3115的和諧號動車,原定經溫州在晚上 9時 45分到達終點站福州南站。但晚上約 8點 30分,溫州發生暴雨而發生嚴重意外。據上海鐵路局人員表示,初步懷疑脫軌原因是動車駛經雙嶼鎮下嶴路段時,突然遭到雷擊,失去動力停駛,其間被隨後駛來,一列由北京開往福州的 D301列車撞向尾部,導致 D3115次動車其中第十五、第十六節車廂出軌墮橋,當中一節直插地面,另一節懸掛半空。大部份傷者都是腰椎和頭部受傷。

另有網民稱, D301列車在事故發生後,亦有前四節車廂出軌,並側翻橋下,嚴重損毀,有滿頭流血的傷者破窗逃命。 D301列車由北京南站到福州,早上 7時 50分開出,原定晚上 9時 26分抵達福州。

據悉,其中出事的 D3115和諧號動車,全長 140多米,設有 10多節車箱,每節車廂可載 100人。事發時正好有中央電視台記者在第四節車廂。他說,行走的動車突然車廂猛烈震動,燈頓時熄滅,車上乘客亂叫,小孩哭泣,行李四散,當時的情況十分可怕。而從部份乘客在微博上載的相片可見列車翻側,車身部份撞至變形。

「 D3115的司機減速,但沒有通知後方的列車,導致追尾」據在 D3115和諧號溫小姐說,事故發生後,出軌和墮橋的十五和十六節車廂只有幾個人爬出來,「他們說,車廂內還有六、七十人在等待救」。

而事故現場附近一名居民黃先生接受本報電話訪問時表示,現場對開一帶已被公安封鎖,看到大批消防和救護車到現場,附近亦有很多居民趕去圍觀。看來情況很嚴重。事發時,當地下着傾盆大雨,有人聽到傳出隆然巨響,不久便傳山火車出軌的消息。另一目擊者說,出事的其中一節車廂跌到地上,另一節懸掛在高架橋上,橋面距離地面大約 20至 30米公尺。

溫州醫學院附屬第一醫院則表示,截至昨晚 10時 20分,共收進四名傷者,其中兩名傷者頭部受傷,全身都是血。其中一名叫林亞華的 54歲廈門婦女,在事故中腰椎骨折。據林本人描述,事故後,她從三號車廂被撞破的門爬出來,由兒子送到醫院。跟她同車的一名黃姓福州人沒有受傷,自行爬出車廂,經檢查無礙已自行離開。

事故發生後,當局出動 10多輛消防車及 100多人到現場搶救,鐵道部組織了緊急應變,副部長胡亞東趕赴現場善後。

2011年7月2日 星期六

人心未回歸

唔只係港英年代大ge人心底唔舒服,我估土共中都有人唔開心。

係九七年之前,土共底層心中有港英此一鬥爭目標,鬥爭目標由香港政府布政司,同總督,到所謂港英走狗,即係香港警察。總之,港英政府贊成,土共係妄想中可以日日反對。

不過中共所謂收左香港,港英政府變成中共駐港傀儡政府,港英走狗巳成特區公安。中國人所謂當家作主,有所有資源係手,當年土共口中治港大計應該可以實行,中國人管治下美好香港理應出現。但現實係土共底層,即係香港草根階層生活一d都無好過,人工又無特別增加,最慘係當年生活或生存目標──鬥垮港英政府──此一大目標消失。雖然成日仲有上層向土共底層講,香港民主派係有外國反華勢力撐腰,要搞垮香港。不過土共底層心底知道,民主派係立法會係香港只係少數,可以搞到乜野出樣,唔通年輕人賣唔到樓同乜野地產霸權,係民主派搞成?

另一問題係土共受注意程度巳大不如前。九七前都話有人對你委以重任去對抗港英政府;依家目標無左,随左係立法會同區議會選舉時出山叫囂一下,平時都無乜作為。

=====================================================


隔牆有耳:龍獅旗人海中飄揚

一面龍獅旗,勾起唔少人嘅集體回憶。

民陣搞遊行兼容並蓄,甚麼訴求、口號、橫額、旗幟真係乜都有,香港雖然喺中共治下,不過你拎面青天白日滿地紅旗上街都冇人阻止,八方噚日見到有唔少人高舉港英時代支龍獅旗,雖然回歸已經 14年,人心回歸咗未,有目共睹。

藍色代表自由和平

周同學攞住港英旗上街,對殖民政府相當緬懷。許偉賢攝

其中一個舉起港英旗遊行嘅後生仔姓周,今年第一次上街,「回歸 14年,香港每日退步,中國搞到香港冇晒昔日光輝」。八方見佢年約廿幾歲,廣東話唔多純正,應該係番書仔識英文多過中文,睇唔出都係眷戀前朝「遺民」之一,佢望住支港英旗咁講:「你知唔知呢面旗嘅藍色代表咩?係自由、和平。家紅色、赤化咗嘅區旗,冇晒呢啲嘢嘞。」
八方係 7.1遊行常客,唔係第一次見到有人舉起面港英龍獅旗遊行,不過今年呢支前朝旗幟出現嘅密度,顯然高咗好多,其中一個原因,可能係因為「香港自治運動」今年喺維園大派龍獅旗仔。八方現場所見,呢面藍色旗十分搶手,幾大袋旗仔好快就派完,八方稍為慢半拍,空手而回。
香港自治運動在 facebook有個 group,佢哋長篇大論解釋宗旨:「是根據一國兩制觀念和香港《基本法》憲政秩序的本土意識促進運動……敦促香港政府在制訂各種公共政策和特別行政措施的時候,必須優先顧及香港人,以本土利益為本。」

民調指回歸管治差


呢啲主張,有幾多人認同、支持,八方唔知道,不過香港人眷戀前朝係事實,中大香港亞太研究所幾日前公佈一項關於市民對回歸前後生活情況比較嘅調查,結果發現有逾五成二人認為現時生活質素較回歸前差;五成八人認為回歸後經濟狀況差過 97年前;喺政府管治方面,更加有超過 66%人認為港英政府做得好過特區政府。
中大指市民覺得政府對深層次矛盾束手無策,所以普遍認為回歸後情況較差可以理解。煲呔 97年前已經係殖民地高官,點解回歸後越來越衰?佢話要做到最後一秒,不過香港人多一秒都唔想忍你呀!

mailto:pf_lee@appledaily.com